تخت نوزاد کنار مادر

تخت نوزاد کنار مادر

بهترین ابعاد برای تخت نوزاد کنار مادر چیست؟آیا خرید تخت کنار مادر الزامی است؟ کودک شما بخش بزرگی از دو تا سه سال اول زندگی خود را در گهواره سپری می کند، بنابراین مطمئن شوید که آن را به عنوان یک سرمایه گذاری می بینید، به این معنی که تخت کنار مادری را بخرید که دوام داشته باشد و ایمن ترین تخت ممکن باشد. تمام تخت های نوزادی که پس از سال 2011 تولید شده اند، باید استاندارد کمیسیون ایمنی را رعایت کنند.

خواب مشترک کودک

خواب مشترک موضوعی کاملا بحث برانگیز است. برخی توصیه ها علیه آن وجود دارد، اما با انجام اقدامات احتیاطی مناسب، کودک شما می تواند با خیال راحت در کنار مادر بخوابد. در واقع، بسیاری از مردم واقعاً فکر می کنند که خوابیدن کنار مادر برای کودک بهتر است.

ایمن ترین محیط برای نوزادان

برای کودک شما امن‌ترین کار این است که در اولین سال زندگی یا حداقل در شش ماه اول با شما در یک تخت کنار مادر بخوابد.

خواب مشترک زمانی است که والدین نوزادان خود را با خود به رختخواب می آورند تا بخوابند.خواب مشترک با افزایش خطر مرگ ناگهانی و غیرمنتظره در دوران نوزادی از جمله سندرم مرگ ناگهانی نوزاد  و حوادث مرگبار خواب در برخی شرایط مرتبط است. اما والدین به دلایل مختلفی تصمیم می گیرند که نوزادان خود را در رختخواب کنار خود بگذارند.به عنوان مثال، برخی از والدینی که با نوزادان خود می خوابند، معتقدند که این امر به نوزادان آنها کمک می کند تا احساس امنیت و آرامش کنند.

تخت نوزاد کنار مادر

آنها تماس نزدیک بدنی را دوست دارند، احساس می کنند که این تماس با ارزش و رضایت بخش است و معتقدند که برای روابط آنها با نوزادانشان خوب است.

برخی از والدینی که در آپارتمان‌های کوچک زندگی می‌کنند ممکن است به سمت تخت‌خواب کوچک کشیده شوند، که بدیهی است فضای کمتری نسبت به تخت‌خواب با اندازه کامل اشغال می‌کند. این کمی اشتباه است، زیرا برخی از نوزادان ممکن است قبل از اینکه برای انتقال به تخت کودک نوپا آماده شوند، از گهواره کوچک استفاده کنند، بنابراین والدین ممکن است بعد از رشد کودک مجدد برای خرید تخت بزرگتر اقدام کنند. از نظر ایمنی، تخت‌خواب‌های قابل حمل یا مینی تا زمانی که استانداردهای ایمنی فعلی را رعایت کنند، خوب هستند.نکته مهم این است که تشک اندازه مناسب تخت را داشته باشد، زیرا نباید بین پد و لبه‌های تخت فاصله داشته باشید.

نکات مهم در زمان خرید تخت کنار مادر

میله های گوشه تخت نباید بیشتر از 1/16 اینچ باشد زیرا ممکن است لباس های کودک به آنها گیر کند و باعث ایجاد خطر شود.

تشک

بیشتر تخت خواب ها این امکان را دارند که ارتفاع تشک را تنظیم کنید. گهواره و یا تخت کنار مادر باید تشک مناسب و سفت داشته باشد. بین دو طرف تخت و تشک نباید فاصله ای وجود داشته باشد. تشک های فوم متراکم انتخاب خوبی هستند.

بررسی ثبات تخت

تخت را در فروشگاه آشو تکان دهید تا بررسی کنید که آیا ثابت است یا خیر.

ارتفاع

ارتفاع تخت باید به گونه ای باشد که بتوانید به راحتی کودک خود را در آن قرار دهید و از آن خارج کنید.

تخت خواب قابل تبدیل

بسیاری از گهواره ها را می توان در صورت نیاز به تخت کودک نوپا تبدیل کرد. اینها کمی گران هستند، و خرید آن ها بسته به شرایط مالی شما دارند.

از این تخت های کودک استفاده نکنید!

برای ایمنی کودک، بهتر است تخت های زیر را انتخاب نکنید:

تخت خواب دست دوم

اگر قصد خرید تخت خواب دست دوم را دارید، مطمئن باشید که طبق استانداردهای ایمنی جدید است. بسیاری از گهواره ها به دلیل طراحی قدیمی خود ایمنی نیستند.

تخت های فانتزی

به جای اینکه به سراغ تخت های فانتزی و تزئینی بروید، آن هایی را انتخاب کنید که ساختار محکمی دارند و به اندازه کافی قوی هستند که بتوانند وزن کودک را پس از بزرگ شدن تحمل کنند.آشو چوب میتواند به شما در خرید ایمن و راحت، تخت نوزاد کنار مادر کمک کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *