دکور اتاق بچه2133

دکور اتاق بچه

هر قسمت از منزل، چیدمان مخصوص به خود را داراست و از اهمیت بالایی برخوردار است. اتاق نشیمن، آشپزخانه، پذیرایی، اتاق خواب خودتان و اتاق خواب کودک.اگر شما هم در چیدمان دکور اتاق بچه خود مشکل دارید و به دنبال بهترین و جدید ترین مدل ها هستید ادامه مطلب را مطالعه کنید.
دکور هر کدام در جایگاه خود، مهم است. اما شاید در بین موارد ذکر شده، به دلیل روحیه ی حساسی که کودکان دارند، اتاق کودک از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد. پس باید دقت کافی را در دیزاین و طراحی این محیط داشته باشیم!

چه لوازمی را در اتاق بچه میتوان قرار داد؟

تخت خواب،پاتختی، کمد، میز توالت، آینه، میز تحریر، کتابخانه، فرش، پرده ها، کمد لباس و … از جمله لوازم مورد استفاده در اتاق کودک هستند. بهتر است که زیاد اتاق کودک خود را شلوغ نکنید و فضایی برای بازی بچه ها در نظر بگیرید.

دکور اتاق بچه
دکور اتاق بچه

رنگ ها!

رنگ ها تعیین کننده های اصلی در زیبایی هر فضا هستند. فضای اتاق کودکان باید مملو از رنگ های شاد و پرنشاط باشد، تا کودکانی با روحیه ی سرزنده بسازد. رنگ پرده ها در اتاق کودک،بهتر است از بین رنگ های سفید، آبی، صورتی، سبز، بنفش و در طرح های عروسکی انتخاب شود. رنگ سرویس خواب کودکان را در طرح های بچه گانه، به شکل عروسک مورد علاقه شان و یا ماشین های رنگی و یا رنگ های ساده و شاد خریداری کنید.
پارچه های رنگی و عروسکی را می توان در قسمتهای مختلف خانه استفاده کرد. پرده، ملحفه، روتختی و روبالشتی، روفرشی و… از جمله اقسام پارچه ای هستند که در اتاق خواب وجود دارند.

 

 

کمد لباس اتاق کودک

در اتاق بچه ها، حتماً محلی برای قرار دادن لباس ها در نظر بگیرید.کمد، اولین وسیله ای است که می‌تواند به کمک شما بیاید. جنس کمد را ترجیحآ چوبی و ست سایر لوازم سرویس خواب خود خریداری کنید تا به زیبایی هر چه بیشتر اتاق کودک افزوده شود.

میز تحریر

تحقیقات نشان داده که زمانی که کودکان برای نوشتن مشق و خواندن کتاب، اصطلاحآ خود را به روی دفتر می‌اندازند و از نزدیک به آن نگاه میکنند، بعد از مدتی امکان دارد چشم آنها ضعیف شود، بهترین کار برای جلوگیری از این عمل فرزندان، تهیه ی یک میز تحریر است، تا فاصله ی چشم و کتاب از هم، دور باشد. برای تهیه ی میز تحریر متناسب فرزندتان دقت کنید میز از استحکام بالایی برخوردار باشد. انواع میز تحریر، در مدل های ساده وجود دارند. بعضی مدل ها نیز، دارای چند طبقه و کشو هایی برای قرارگیری کتاب و دفتر هستند و کمک زیادی به جمع آوری لوازم التحریر فرزندتان خواهد کرد.

کتابخانه اتاق بچه

کتابخانه ها، معمولاً کمد های طبقاتی ساده ایی هستند که در جمع آوری کتاب‌ها استفاده می‌شوند، اگر برای اتاق کودک خود می خواهید کتابخانه تهیه کنید، حتماً به سراغ مدل های زیبا و متناسب با سن‌شان بروید. شرکت آشو چوب یکی از بهترین شرکت ها در زمینه ی وسایل چوبی می باشد.

نورپردازی اتاق بچه

سعی کنید که نور به حد کافی در اتاق کودکتان وجود داشته باشد. اتاق بچه ها نباید کم نور و تاریک باشد، زیرا این تاریکی و کم نوری حس خوبی را بچه القا نمی کند. همچنین برای هنگام خواب، یک چراغ خواب زیبا، در نظر بگیرید

سخن آخر

امنیت در لوازم اتاق بچه ها، تنها موردی است که شما قبل از هر چیزی باید به آن توجه کنید. لوازم باید دوام و استحکام زیادی داشته باشند و همچنین لبه ها و گوشه ها تیزی نباید داشته باشد، زیرا برای کودکان خطرناک است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *