تاثیر رنگ اتاق خواب در کودکان

تاثیر رنگ اتاق خواب در کودکان

زود بیدار شدن و ترک یک تخت دنج برای

تاثیر رنگ اتاق خواب در کودکان چیست؟اتاق خواب برای هیچ فردی سرگرم کننده نیست، اما ایجاد اتاق خوابی که انرژی بخش و خلق و خوی را تقویت می کند، می تواند این کار را بسیار آسان کند. از آنجایی که رنگ‌ها و نور بر خلق و خوی ما تأثیر می‌گذارند، خوب است که به ترکیب رنگ اتاق خواب توجه کنید.

تاثیر رنگ اتاق خواب در کودکان، ایده خوبی است که هر چند وقت یک بار اتاق کودک خود را رنگ آمیزی کنید. این کار باعث طراوت، نظافت اتاق و می تواند برای کودک شما هیجان انگیز باشد. اتاق را با چه رنگی باید رنگ آمیزی کنید؟ بهترین رنگ اتاق برای کودکان چه رنگی است؟ تاثیر رنگ اتاق خواب در کودکان بسیار زیاد است پس بهتر است با کودک خود نیز در این باره مشورت کنید. بهتر است رنگی که انتخاب می کنید متناسب با سرویس خواب کودک باشد.

اهمیت انتخاب رنگ اتاق کودکان

رنگ ها بیشتری میزان تاثیر را بر روی عواطف و احساسات کودکان می گذارند و در انرژی و روحیه آن ها تاثیر می گذارند، به همین خاطر است که معمولا توصیه می شود از رنگ های گرم که انرژی بیشتری را به همراه دارند در دکوراسیون و دیزاین اتاق شان استفاده شود. از طرفی، هنگام انتخاب رنگ اتاق و وسایل آن باید به سن و جنسیت کودک نیز اهمیت داده شود که معمولا رنگ های خنثی مانند سفید، کرم یا طوسی برای هر دو پسر و دختر و در هر سنی مناسب است و این رنگ ها هیچ وقت تکراری نمی شوند و از مد نمی افتند.

توصیه های مهم در خصوص رنگ اتاق خواب کودکان

  • برای دیوارها از رنگ های تند مانند قرمز استفاده نکنید. بسیاری از روانشاسان معنقدند که این رنگ ها می توانند درجاتی از استرس و اضطراب را به همراه داشته باشند.
  • از رنگ های گرم مانند زرد و نارنجی استفاده شود. این رنگ ها را می توانید هنگام خرید رو تختی، کف پوش، فرش و پرده مدنظر قرار بدهید.
  • رنگ سبز می تواند حس آرامش بیشتری را در فضای اتاق ایجاد کند. اما توجه داشته باشید که برای دیوارها از سبز تند استفاده نکنید و هر چه ملایم تر باشد، آرامش بیشتری را به همراه خواهد داشت.
  • برای اتاق پسران، رنگ آبی بهترین گزینه است و بهتر است که بیشتر از توناژهای روشن تر این رنگ استفاده شود. با این که آبی جزء رنگ های سرد است، اما احساس آرامش بسیار بالایی را به همراه دارد و می توانید این رنگ را در تمامی وسایل اتاق و دیوارها لحاظ کنید.
  • تا جایی که می توانید از به کار بردن رنگ های تیره مانند قهوه ای و مشکی خودداری کنید و اگر از رنگ خاکستری استفاده می کنید، حتما در کنار آن رنگ های پاستلی یا سفید را نیز به کار ببرید.

تاثیر رنگ اتاق بر روحیه کودک

مطالعات نشان داده است که رنگها می توانند قسمتهای مختلف مغز را تحریک کرده و بر خلق و خو تأثیر بگذارند. به خوبی شناخته شده است که رنگ های گرم مانند قرمز، نارنجی و زرد تحریک کننده تر هستند، در حالی که رنگ های سرد مانند آبی و سبز می توانند آرامش بیشتری داشته باشند.

تاثیر رنگ اتاق خواب در کودکان

اتاق خواب به رنگ قرمز

قرمز رنگی است که به طور معمول باید در اتاق کودک خود با کمترین میزان از آن استفاده کنید. قرمز رنگی بسیار تحریک کننده است که با شور و عصبانیت همراه است و می تواند ضربان قلب، فشار خون و اشتها را افزایش دهد. اگرچه کمی تحریک برای کودک شما می تواند سالم باشد.

اتاق خواب به رنگ صورتی

صورتی رنگ صلح طلبانه است. دو نکته منفی در مورد رنگ صورتی وجود دارد، آن هم این است، ممکن است روی چشم ساییده شود و کودکان بعد از مدتی از رنگ صورتی در همه جا خسته شوند. همچنین، رنگ صورتی معمولاً به عنوان یک رنگ زنانه تلقی می شود که می تواند به این معنا باشد که پسر شما ممکن است به بیش از حد صورتی اعتراض کند.

اتاق خواب به رنگ زرد

رنگ زرد باعث تقویت حافظه می شود، بنابراین اگر کودک شما در تمرکز مشکل دارد ، ممکن است بخواهید هنگام رنگ آمیزی اتاق او، این رنگ را در نظر بگیرید. زرد همچنین یک رنگ خوشحال و شاد است، اگرچه می تواند کمی تحریک کننده باشد.

اتاق خواب به رنگ نارنجی

رنگ نارنجی کمی تحریک کننده تر از قرمز و کمی تحریک کننده تر از زرد است، در حالی که رنگی شاد و با اعتماد به نفس است.

اتاق خواب به رنگ بنفش

در حالی که بنفش رنگی سردتر است و می تواند خلاقیت و اشتیاق را القا کند، ممکن است تمایل نداشته باشید که رنگ بنفش را بیش از حد استفاده کنید.

اتاق خواب به رنگ آبی و سبز

این رنگ ها احساس آرامش را تحریک می کنند. رنگ آبی و سبز کاملاً آرامبخش است .این ها رنگهای بسیار خوبی برای کودکانی هستند که بیشتر مضطرب هستند.

به یاد داشته باشید که شما مجبور نیستید، و اغلب نمی خواهید ، یک اتاق را فقط یک رنگ کنید. ویژگی های مختلف این رنگ ها و همچنین خواسته های کودک خود را در نظر بگیرید تا بتوانید یک طرح رنگ آمیزی عالی در اتاق کودکان ارائه دهید.

نفش سرویس خواب در رنگ آمیزی اتاق کودک

مسلما بعد از انتخاب رنگ برای اتاق خواب کودک خود باید سرویس خوابی متناسب با آن را انتخاب کنید. سرویس خواب  با رنگ های ترکیبی آبی در یک اتاق به رنگ قرمز یا بنفش اصلا جذابیتی ندارد. سرویس خواب آشو با در نظر گرفتن روحیات کودک انواع سرویس های مختلف در طرح و رنگ های مختلف برای انواع سلیقه ها ارائه داده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *