تخت خواب فانتزی 3443

اندازه تختخواب کودکان

بهترین اندازه تختخواب کودکان چه سایزی است؟ چه اندازه تختخوابی برای فرزند من مناسب است؟درست زمانی که فکر می کنید، رشد فرزندان شما متوقف شده است، آنها جهش دیگری را تجربه می کنند.

طبق نظر بنیاد رشد کودک، متوسط ​​کودک از سن 1 تا 18 سالگی 89 سانتی متر رشد می کند! سریعترین رشد در سنین 1 تا 6 سالگی مشاهده می شود، در این رده سنی به طور متوسط ​​41 سانتی متر رشد می کنند.

خوشبختانه مبلمان اتاق خواب کودکان را می توان تا مدت زیادی استفاده کرد و نیازی به به روز رسانی ندارند. با این حال، بهتر است در زمان خرید سرویس خواب کودک خود دقت کافی را داشته باشید.

اندازه تختخواب کودکان

تعجب آور نیست که والدین اغلب در زمان مراجعه به فروشگاه آشو این سوال را دارند که، بهترین سایر تخت برای فرزند آن ها کدام است؟

تعیین اندازه مناسب برای تخت کودک به عوامل مختلفی بستگی دارد:

سن کودک

سن کودک شما تا حد زیادی اندازه تختخوابی را که تصمیم به خرید دارید تعیین می کند. با بزرگتر شدن کودکان، نیازهای آنها تغییر می کند. به عنوان مثال، بچه های کوچکتر عموماً زمان بیشتری را صرف بازی می کنند، بنابراین فضای زمین اغلب مهمتر از یک تخت بزرگ دوست داشتنی است که در آن بنشیند! برعکس، کودکان بزرگتر ممکن است زمان بیشتری را به خوابیدن اختصاص دهند، بنابراین یک تخت بزرگ ممکن است اهمیت بیشتری پیدا کند.

فضا

اندازه اتاق کودک شما یکی دیگر از عوامل تعیین کننده در انتخاب اندازه تختخوابی است که می توانید بخرید و حتی ممکن است تخت های خاصی را رد کند. قبل از اینکه به دنبال یک تخت جدید باشید، ابتدا تمام اندازه گیری های خود را انجام دهید.

اگر فرزندان شما در اتاق مشترک هستند، هنگام انتخاب اندازه تختخواب خود ممکن است محدودیت فضا داشته باشید. البته، این جایی است که تخت های دو طبقه می توانند یک گزینه فوق العاده باشند، زیرا بهترین تخت از نظر صرفه جویی در فضا هستند.

اندازه تخت برای کودکان نوپا

تخت های کودکان مناسب برای کودکان بین 2 -5 سال است. تخت های کودک نوپا اولین تخت بچه ها هستند. با بیشترین رشد بین سنین 1 تا 6 سالگی، ممکن است متوجه شوید که پس از چند سال باید یک تخت کودک را تعویض کنید، بنابراین هنگام برنامه ریزی بودجه خود این را در نظر داشته باشید.

اندازه تخت نوزاد

تخت های کودک نوپا کوچکتر از یک تخت استاندارد یک نفره هستند. ابعاد تخت نوزاد بین 144 – 166 سانتی متر طول و عرض آن بین 73 – 79 سانتی متر متغیر است.

سایز تخت یک نفره

اندازه تخت ها بسته به نوع آنها ممکن است کمی متفاوت باشد.ارتفاع تخت های یک نفره بسته به سبک متفاوت است. برخی از تخت های یک نفره ارتفاع بیشتری دارند تا زیر کشوهای تختخواب به منظور ایجاد فضای ذخیره سازی استفاده شوند.

اگر به خرید تخت خواب یک نفره برای کودک نوپای خود فکر می کنید، می توانید یک محافظ تختخواب را به عنوان ایمنی بیشتر در نظر بگیرید تا زمانی که مطمئن شوید که آنها به تخت بزرگتر عادت کرده اند.

قابلیت تنظیم ارتفاع تخت خواب کودک

تختی که برای کودکان خریداری می شود، بهتر است دارای کفه های قابل تنظیم باشد. چرا که زمانی که کودک به راه رفتن می افتد و می تواند خودش از تخت خارج شود، ارتفاع تخت باید پایین آورده شود و نکته مهم این است که کفی هم باید استحکام بالایی داشته باشد تا در پی حرکات و بازی کردن کودک بر روی تخت، آسیب نبیند و نشکند.

چرخ ها و پایه های تخت خواب کودک

ممکن است برخی از مدل های تخت کودک، دارای چرخ باشند که شما بتوانید آن را به راحتی جابجا کنید و حتما هنگام خرید باید از این مورد مطمئن شوید که چرخ ها قفل می شوند یا خیر تا تخت هیچ گونه حرکت و جابجایی نداشته باشد.

کشوی تخت خواب کودک به راحتی باز و بسته شود

از آن جایی که کودکان وسایل زیادی دارند، بسیاری از والدین مدل های کشودار را ترجیح می دهند. پس حتما هنگام خرید، از روان بودن کشوها هنگام باز و بسته شدن مطمئن شوید و مواردی مانند جنس یا عمق کشو را هم مدنظر قرار دهید.

قیمت تخت خواب کودک چقدر است؟

شما زمانی که به برای خرید تخت خواب کودک به بازار و فروشگاه ها مراجعه می کنید، با طیف وسیعی از طرح ها و مدل ها روبرو می شوید که قیمت هر کدام متفاوت است. آن هم به این دلیل که عوامل مختلفی بر قیمت محصول تاثیر می گذارند، از جمله:

  • جنس تخت خواب که مهم ترین عامل است و معمولا مدل های چوبی که کیفیت بالاتری هم دارند، گران تر از دیگر مدل ها هستند.
  • برند و کارخانه تولید کننده که برندهای خارجی از ایرانی گران تر هستند و توصیه می شود از برندهایی خریداری کنید که مورد تائید هستند.
  • مدل تخت خواب که هر چه طراحی پیچیده تری داشته باشد و از قسمت های مختلفی تشکیل شده باشد، گران قیمت تر نیز خواهد بود.

شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مدل ها و قیمت تخت خواب کودک، به سایت آشو مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *