نکات خرید سرویس خواب نوزاد 8559

نکات خرید سرویس خواب نوزاد

زمانی که یک مادر باردار می شود، یکی از نکاتی که ذهنش را بسیار درگیر می کند، سرویس خواب نوزادش است. نکات زیادی را باید در هنگام خرید سرویس خواب رعایت کرد، تا مسافر کوچولوی شما آسایش و راحتی را با هم داشته باشد. با ما همراه باشید تا در مورد تمامی نکات مهم در خرید سرویس خواب نوزاد صحبت کنیم. در زمان خرید سرویس خواب نوزاد، باید به طور کلی به جنس تخت نوزاد، استانداردهای ایمنی سرویس خواب، رنگ ست خواب، دوام سرویس خواب، محل قرارگیری و… توجه کرد.

نکات خرید سرویس خواب نوزاد

جنس سرویس خواب نوزاد

از دغدغه‌های اصلی هر مادر و پدری، خرید یک سرویس خواب عالی و مناسب برای فرزندشان است. ست خوابی که هم دارای قیمت مناسب و هم کیفیت داشته باشد. بیشتر شرکت های معتبر تولید سرویس خواب نوزاد مانند آشوچوب، از جنس چوب و ام دی اف برای مدل سرویس خواب نوزاد استفاده می‌کنند. جنس چوب هم از دوام و استحکام برخوردار است، زیبایی چشمگیری دارد و ضد حساسیت است.

استاندارد های یک سرویس خواب نوزاد

قطعاً مهمترین موردی که در خرید سرویس خواب، علی‌الخصوص سرویس خواب نوزاد باید به آن دقت فراوانی شود، ایمنی آن است. سرویس خواب نوزاد شامل: تخت، کمد لباس، گهواره، کمد اسباب بازی و … است و رعایت نکات ایمنی در تمامی این لوازم الزامی است. ارتفاع تخت نوزاد نباید زیاد باشد، کمد لباس و کمد اسباب بازی که جز سرویس خواب نوزاد است باید از استحکام و دوام بالایی برخوردار باشد، چون کودکان زمان برداشتن وسایل خود، یا هنگام سعی برای راه رفتن، کمد را می‌گیرند؛ به همین دلیل این لوازم باید در جای خود محکم شده باشند.

تخت‌های نرده ای در سرویس خواب نوزاد

اگر برای نوزاد خود تخت نرده ایی تهیه می‌کنید، در نظر داشته باشید که میانگین استاندارد فاصله، بین نرده‌های سرویس خواب نوزاد، بین ۵ تا ۱۰ سانتیمتر است و ارتفاع نرده ها نیز معمولاً ۷۰ سانتیمتر می باشد. در هنگام خرید سرویس خواب نوزاد دقت کنید که این میله ها محکم باشد و ترک و شکستگی نداشته باشد، تا برای شما و نوزادتان مشکل ساز نشود.

سرویس خواب نوزاد چه رنگی باشد؟

به طور معمول در لوازم سیسمونی و تخت و سرویس خواب و … نوزاد از رنگ های ملایم استفاده می شود. رنگ سفید به عنوان یک رنگ پاک برای نوزادان، طرفداران زیادی دارد. این رنگ را می توان هم برای نوزاد دختر و هم نوزاد پسر استفاده کرد. همچنین رنگ های آبی کم رنگ، صورتی کم رنگ، کرم، صدفی، سبز، فیلی و… رنگ های آرامش بخش هستند، که می‌توان برای سرویس خواب نوزاد استفاده کرد.

سرویس خواب نوزاد با چرخ های متحرک

در بعضی از مدل های تخت خواب، به منظور راحتی در جابجایی، در قسمت‌ های پایه‌ ی لوازم، چرخ گذاشته می‌شود، تا جابجا کردن آنها راحت تر باشد. این چرخ‌ها دارای قفل هستند و زمانی که بخواهید تخت جای ثابتی داشته باشد، می‌توان آن را قفل نمود.

نکات ایمنی در زمان خرید سرویس خواب

در زمان خرید سرویس خواب نوزاد، به دوام و استحکام تخت و سایر لوازم دقت فراوان کنید. سرویس خواب نوزاد به هیچ عنوان نباید به اصطلاح لق بزند و تکان بخورد. به نرده ها و حصارها هم دقت کافی کنید. این حصارها نباید به اندازه‌ای باشد که سر کودک بین آنها گیر کند.

محل قرارگیری تخت نوزاد

تخت نوزاد، باید در مکانی دنج و آرام قرار گیرد. زیر پنجره اصلاً مکان مناسبی برای قرار دادن تخت نوزاد شما نیست. زیرا هم نور خورشید، چشمان کودک را اذیت می‌کند و هم خطرات احتمالی مانند افتادن پرده و یا شکستن شیشه‌ها، امنیت نوزاد را به خطر می‌اندازد.

سخن آخر

در هنگام خرید و تهیه ی سرویس خواب برای نوزاد، تمام جوانب را در نظر بگیرید. بهتر از قبل از خرید سرویس خواب، محل قرارگیری تمام لوازم را مشخص کرده باشید و بعد به خرید آن اقدام کنید. اگر فضای کمی برای اتاق کودکتان دارید، حتماً لوازم جمع و جورتر و کمتری را تهیه کنید، تا اتاق کودک و نوزاد شما به فضای شلوغ و درهم تبدیل نشود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *