چیدمان اتاق خواب 9648

چیدمان اتاق خواب

در بین اتاق‌های یک منزل، بدون شک اتاق خواب می تواند از مهمترین بخش های یک خانه باشد. محلی برای تجدید نیرو و استراحت!تمامی انسان ها به استراحت احتیاج دارند و این یک نیاز طبیعی بشر است. ایجاد فضای زیبا و آرامش بخش می تواند قدمی مهم در راستای برطرف کردن این نیاز انسان باشد!چیدمان اتاق خواب می تواند به شما در ایجاد فضای آرامش بخش و زیبا کمک کند. در ادامه در رابطه با نحوه چیدمان اتاق  بحث می کنیم.

دکوراسیون اتاق خواب

در چیدمان و دیزاین اتاق خواب، مورد اول که باید به آن توجه نمود، این است که شما برای چه فردی می خواهید اتاق خواب را آماده کنید. نوزاد یا نوجوان، دختر یا پسر، و یا پیر یا جوان!
در هر گروه از افراد با علاقه های متفاوت، چیدمان اتاق می تواند فرق کند. اتاقی با چیدمان فانتزی و عروسکی برای یک نوزاد، یا رنگ های آبی و سبز و سرویس خوابی در طرح ماشین، برای یک پسر بچه!

چه لوازمی را در چیدمان اتاق  به کار ببریم؟

در دیزاین و چیدمان یک اتاق خواب، ابتدا باید به خرید سرویس خواب مناسبت بپردازیم. سرویس خواب ها معمولاً شامل: تخت، پاتختی، کمد، میز آرایش، آینه و دراور هستند. سرویس خواب نقش اصلی را در دکوراسیون و دیزاین اتاق خواب ایفا می کند. علاوه بر سرویس خواب، اکسسوری ها نیز نقش مهمی در طراحی دکور یک اتاق خواب دارند. فرش،پرده ها و انواع پارچه هایی که برای ملحفه، روبالشتی و روتختی و… استفاده می شود نیز، از لوازم مورد استفاده برای چیدمان اتاق خواب هستند.

چیدمان اتاق خواب

نقش سرویس خواب در چیدمان اتاق خوابی زیبا

اولین مورد از لوازمی که در چیدمان اتاق خواب به چشم می آید، سرویس خواب است. سرویس خواب ها مدل های متفاوتی دارند و با توجه به اینکه شما چه طرحی را می پسندید، انتخاب شما می تواند متفاوت باشد. سرویس خواب چوبی به رنگ سفید،باعث می شود که اتاق شما دلباز و بزرگ به نظر بیاید. سرویس خواب سلطنتی با تاج های طلایی، فضای شیک و شاهانه را می سازد؛ سرویس خوابهای با رنگ های صورتی و یاسی، یک فضای آرامش‌بخش دخترانه را طراحی خواهد کرد.

پرده ها در اتاق خواب

رنگ و مدل پرده ها را در اتاق خواب، باید با توجه به رنگ فرش و سرویس خواب و روتختی و سایر لوازم اتاق خواب انتخاب کرد. به طور مثال، اگر ست خواب شما در سبک مدرن است، یک پرده توری سفید،می تواند مناسب باشد و اگر سرویس خوابی سلطنتی با رنگ طلایی و روتختی ترمه دوزی شده دارید، بهتر است به سراغ پرده های تاج دار، در رنگ های طلایی و قهوه ای و کرم بروید.

اکسسوری ها

در چیدمان اتاق خواب، اکسسوری ها نقشی تعیین کننده در تکمیل زیبایی یک فضا دارند؛ یک گلدان کوچک، یک کتابخانه فانتزی، آباژوری ساده و یا طرحدار، قاب عکسی بزرگ از یک اثر هنری و … همگی می توانند یک گزینه عالی در چیدمان اتاق باشند.

رنگ ها در چیدمان اتاق

در تمامی مواردی که قبل تر برایتان ذکر کردیم، یک گزینه حرف اصلی و کاربردی را می‌زند. رنگها!
شما در تهیه لوازم سرویس خواب و پرده ها، قاب ها، تختخواب، روتختی، اکسسوری ها و… باید به هارمونی و همخوانی آنها با یکدیگر دقت کنید. گران ترین وسایل در کنار هم، اگر از هماهنگی بین رنگها، برخوردار نباشند، تنها یک فضای شلوغ و درهم را برای شما به وجود می‌آورند. در خرید و چیدمان لوازم اتاق خوابتان، حتماً این نکته را در نظر بگیرید که رنگها در یک طیف باشند و یا حتی انتخاب رنگ‌های متضاد با هم می تواند زیبا باشد!

سخن آخر

اگر شما برای خرید سرویس خواب، برای خودتان اقدام می کنید و یا اینکه صاحب فرزند هستید و می خواهید به خرید لوازم خواب برای کودک تان بپردازید، حتما از  آشوچوب و نمونه‌های متفاوت و زیبای آن دیدن کنید.در تزیین اتاق خواب کودک خود، توجه کنید که یک چیدمان خوب در روحیه ی او می‌تواند بسیار تاثیر‌گذار بوده و شادی و نشاط را برایش به ارمغان بیاورد!!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *