اثرات خواب بر زندگی انسان

اثرات خواب بر زندگی انسان چیست؟ خواب بیشتر ما را شادتر، سالم تر و ایمن تر می کند. تعداد بسیار کمی از افراد  به طور منظم هشت ساعت یا بیشتر خواب توصیه شده را در هر شب دارند. عواقب این کمبود مزمن خواب می تواند فاجعه بار باشد.

چگونه خواب بر سلامت قلب شما تأثیر می گذارد؟

خواب خوب فقط برای سطح انرژی شما مهم نیست، بلکه برای سلامت قلب شما نیز حیاتی است. خواب برای سلامتی حیاتی است. خواب به بدن شما کمک می کند تا خود را ترمیم کند. داشتن خواب کافی و خوب همچنین به شما کمک می کند تا در طول روز عملکرد طبیعی داشته باشید.

اثرات خواب بر زندگی انسان

چقدر به خواب نیاز دارم؟

اکثر بزرگسالان به حداقل 7 ساعت خواب در هر شب نیاز دارند. با این حال، بیش از 1 نفر از هر 3 بزرگسال می گویند که میزان خواب توصیه شده را ندارند.این مشکل در طول زمان می تواند منجر به مشکلات جدی سلامتی شود.

چه شرایط سلامتی با کمبود خواب مرتبط است؟

بزرگسالانی که هر شب کمتر از 7 ساعت می خوابند، احتمال بیشتری دارد که بگویند مشکلات سلامتی از جمله حمله قلبی، آسم و افسردگی داشته اند. برخی از این مشکلات سلامتی، خطر بیماری قلبی و سکته را افزایش می دهند. این مشکلات سلامتی عبارتند از:

فشار خون بالا

 در طول خواب طبیعی، فشار خون شما پایین می آید. داشتن مشکلات خواب به این معنی است که فشار خون شما برای مدت طولانی تری بالاتر می ماند. فشار خون بالا یکی از خطرات اصلی بیماری قلبی و سکته است.

دیابت

دیابت بیماری است که باعث تجمع قند در خون می شود، وضعیتی که می تواند به رگ های خونی شما آسیب برساند. برخی از مطالعات نشان می‌دهند که داشتن خواب کافی خوب ممکن است به افراد در بهبود کنترل قند خون کمک کند.

چاقی

 کمبود خواب می تواند منجر به افزایش وزن ناسالم شود. این امر به ویژه در مورد کودکان و نوجوانان که بیشتر از بزرگسالان به خواب نیاز دارند صادق است. نداشتن خواب کافی ممکن است بر بخشی از مغز که گرسنگی را کنترل می کند، تأثیر بگذارد.

چه شرایط خوابی می تواند به سلامت قلب من آسیب برساند؟

با گذشت زمان، مشکلات خواب می تواند به سلامت قلب شما آسیب برساند.

آپنه خواب زمانی اتفاق می افتد که راه هوایی شما به طور مکرر در طول خواب مسدود می شود و باعث می شود برای مدت کوتاهی نفس خود را متوقف کنید. آپنه خواب می تواند ناشی از برخی مشکلات سلامتی مانند چاقی و نارسایی قلبی باشد.

آپنه خواب بر میزان اکسیژن دریافتی بدن در هنگام خواب تأثیر می گذارد و خطر ابتلا به بسیاری از مشکلات سلامتی از جمله فشار خون بالا، حمله قلبی و سکته را افزایش می دهد.

برای خواب بهتر چه کار کنم؟

به یک برنامه خواب منظم پایبند باشید. هر شب در ساعت معینی به رختخواب بروید و هر روز صبح در ساعت مشخصی از خواب بیدار شوید.

نور طبیعی کافی به خصوص در اوایل روز دریافت کنید.

به چیدمان اتاق خواب خود توجه کنید، اتاق خواب باید در عین زیبایی، فضایی آرامش بخش داشته باشد، در مطالب پیشین در رابطه با طراحی و دیزاین انواع اتاق خواب بحث شد.

در طول روز فعالیت بدنی کافی داشته باشید. سعی کنید تا چند ساعت پس از خواب ورزش نکنید.

اتاق خواب خود را خنک، تاریک و ساکت نگه دارید.

سرویس خواب و جنس تشک نیز در سلامت خواب شما موثر هستند، توصیه می شود در زمان خرید تشک و خرید تخت خواب حتما دقت کنید. در مرکز فروشگاه آشو، می توانید با کمک مشاورین از بهترین و راحت ترین سرویس خواب های مدرن و جدید دیدن کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *