تخت نوجوان

تخت خواب پسرانه

سرویس خواب چیست ؟ آیا تخت و سرویس خواب دخترانه با پسرانه متفاوت است؟ این دسته از سوالات شاید کمی عجیب و حتی خنده دار به نظر برسند اما برای اینکه شما انتخابی درست و خریدی آگاهانه داشته باشید باید ابتدا پاسخ این سوالات را بدانید.در ادامه به معرفی انواع تخت پسرانه و ملزومات سرویس خواب می پردازیم.

مهمترین عنصر یک سرویس خواب پسرانه چیست؟

می‌دانیم که سرویس خواب از اصلی‌ترین لوازم برای دیزاین یک اتاق خواب است از اتاق خواب کودک گرفته تا نوجوان، دختر یا پسر، لازمه و نیاز هر گروه سنی یک تختخواب خوب و مناسب است؛ در سرویس خواب بی‌شک تختخواب اصلی ترین عنصر می باشد، تختخواب مکانی است که شما بعد از یک روز پرمشغله، بعد از سرکار رفتن، مدرسه و …. برای استراحت به آن پناه میبرید ، پس باید دقت کنید که سرویس خواب و تخت شما با توجه به روحیات و سن و غیره مناسب باشد.
مثلاً برای گروه پسران، تخت های پسرانه با تم های مخصوص و یا طراحی ویژه روحیاتشان بیشتر باید استفاده شود ؛ تم فوتبالی، ماشین، رنگ های ساده و غیره که با سلیقه پسرانه سازگار باشد. از آنجایی که قیمتش ست خواب و تخت و غیره بالاتر از سایر وسایل ریز هر اتاقی است، باید در خرید آن دقت کافی داشته باشید.

تخت خواب پسرانه

سرویس خواب چیست و چه مدل هایی دارد؟

وقتی به بازار قدم بگذارید متوجه سرویس خواب هایی در انواع مختلف به شکل های گرد و مستطیل و فانتزی عروسکی و … می‌شوید که شما باید با توجه به نیاز و سلیقه خودتان از میان آنها انتخاب می کنید.
در سرویس خواب،تخت خواب که مورد اصلی آن است در مدل های متفاوت، بلند ، کوتاه، دو طبقه و نمونه های دیگر وجود دارد که با توجه به چیدمان اتاق خواب و سلیقه، گروه سنی و یا دختر یا پسر بودن ، می‌تواند متفاوت باشد . معمولاً به همراه تخت یک یا دو پاتختی نیز در مدل همان تختخواب ارائه می شود که در ادامه به توضیح بیشتر می پردازیم.

ملزومات سرویس خواب پسرانه چه چیزهایی هستند ؟

در ابتدا وسایل یک ست سرویس خواب را معرفی می کنیم و بعد جزئیاتی در رابطه با سرویس خواب و تخت پسرانه برایتان توضیح می دهیم ؛ معمولاً در یک سرویس خواب پسرانه تخت خواب ، آینه، میز توالت، پاتختی، کمد ،پاف، کتابخانه و … می‌تواند قرار بگیرد.

تختخواب و پاتختی در سرویس خواب پسرانه چه نقشی دارند؟

به طور کلی می‌توان گفت که مهمترین و اصلی‌ترین کالای سرویس خواب تخت خواب است. تخت خواب ها در مدل‌های یک نفره یا دو نفره طراحی و ساخت می‌شود پاتختی از لوازم جانبی است در کنار تخت استفاده می شود و محلی برای گذاشتن چراغ خواب یا آب، کتاب، قرص، گوشی موبایل، تبلت و غیره است. موارد ذکر شده میتواند وجود پاتختی را مهم کند ، مدل های مختلف تخت و پاتختی بسته به سلیقه‌ی افراد متفاوت است، اما معمولاً به صورت یکسان با سایر لوازم سرویس خواب خریداری می‌شود تا هارمونی بین لوازم خواب حفظ شود تعداد پایتختی ها بستگی به یک نفره یا دو نفره بودن تخت دارد، معمولاً تخت دو نفره دو پاتختی و یک نفره یک پا تختی دارد.

جنس تخت خواب در سرویس خواب پسرانه

سرویس‌ خواب با تنوع رنگ و جنس مدل و طرح های مختلف در بازار موجود هستند و افراد با توجه به نیاز خود به تهیه آن می پردازند. به طور معمول سرویس خواب ها از جنس چوب، ام دی اف یا فلز ساخته می شوند که به آن با توجه به دکوراسیون اتاق خواب می توانید تهیه کنید.

سرویس خواب ایده آل برای پسران چه سرویس خوابی است؟

پسران با توجه به روحیات مختص دنیای پسرانه مدل های متفاوتی از سرویس خواب و تخت را انتخاب می‌کنند که مناسب سن و سال و سلیقه شان است. تخت هایی شبیه به ماشین های مسابقه ای ، قایق های کوچک و یا طرح های ساده با رنگ های قهوه ای تیره یا روشن که در اوج سادگی ، زیبایی خاصی دارند می‌تواند مناسب پسران باشد .

انتخاب تخت خواب پسرانه براساس جنس

تخت ام دی اف

ام دی اف یکی از موادی است که در ساخت سرویس خواب از جمله تخت خواب استفاده می شود و اگر به  دنبال یک تخت سبک و با کیفیت برای پسرتان هستید، می تواند سراغ مدل های چوبی و ام دی اف بروید. قیمت مناسب محصولات ام دی اف ، وزن کم و تنوع زیاد در طرح، از مزایای تخت ام دی اف میباشد.

 تخت چوب طبیعی
تخت خواب هایی که از چوب طبیعی تهیه می شوند اغلب گران قیمت تر از انواع دیگر تخت هستند، به علاوه تخت های چوبی از لحاظ وزنی نیز سنگین تر خواهند بود. به همین خاطر، ممکن است زیاد طرفدار نداشته باشد. اما کیفیت چوب طبیعی با هیچ متریال دیگری قابل مقایسه نیست. کسانی که به کیفیت چوب و استحکام ان اهمیت میدهند معمولا چوب طبیعی را انتخاب میکنند‌.

تخت خواب فلزی

تخت خواب های فلزی، استحکام بالایی دارند، اما برخلاف چوب و ام دی اف ممکن است زیبایی چندانی نداشته باشند. قیمت مناسب و وزن کم از ویژگیهای تختهای فلزی هستند. اگر تخت خواب فلزی را برای اتاق پسر انتخاب می کنید، حتما باید به هماهنگی آن با دیگر وسایل اتاق بسیار توجه کنید در غیر اینصورت ممکن است خیلی زود فرزندتان را از خریدش پشیمان کند.

انتخاب  تخت خواب پسرانه با توجه به طراحی

 تخت خواب پسرانه دو طبقه

خانواده هایی که دو تخت برای فرزندانشان نیاز دارند و فضای کافی هم ندارند ، تخت دوطبقه بهترین انتخاب برای انهاست.
تخت خواب های دو طبقه باید استحکام کافی داشته باشند و ستون ها بقدر کافی محکم باشد تا تحمل فشار را داشته باشند. فاصله بین طبقات هم باید استاندارد باشد و فضای کافی برای جریان پیدا کردن هوا وجود داشته باشد.

نتیجه گیری

در دنیای امروز سرویس خواب و تخت خواب برای نوجوانان و کودکان به جزء جدایی ناپذیر چیدمان منزل تبدیل شده است والدین آگاه می توانند با تهیه یک ست خواب مناسب سلیقه فرزندشان آرامش هر چه بیشتر دلبند خود را فراهم کنند ؛ زیرا اتاق‌خواب دنیای امن کوچک بچه هاست و در نتیجه چیدمان آن می‌تواند در روحیه آنها تاثیر زیاد و بسزایی داشته باشد‌.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *