لمسه کوبی تخت6499

دکور اتاق خواب

می توان گفت از مهم ترین و اصلی ترین قسمت های هر خانه اتاق خواب هر منزل است پس باید نهایت خلاقیت و نوآوری و دقت را در چیدمان و دکور آن انجام داد.همه ما به طور معمول یک سوم عمر خود را در خواب به سر می بریم و محیطی که در آن چشم باز میکنیم، استراحت می کنیم ،اتاق خواب است بنابراین با سلامتی ما ارتباط مستقیمی دارد. پس نتیجه می‌گیریم دکوراسیون اتاق خواب از اهمیت زیادی برخوردار است.
دکور اتاق خواب را چگونه بچینیم ؟اتاق خواب خلوت باشد یا شلوغ ؟چه تختی برای اتاق خواب مناسب است ؟ در ادامه به این سوالات پاسخ می‌دهیم .

سعی کنید اتاق خواب خود را خلوت بچینید!

اگر می‌خواهید آرامش در اتاق خوابتان حکم فرما باشد سعی کنید از شلوغی و به کار بردن وسایل غیر ضروری و اضافی دوری کنید و تا جایی که امکان دارد اتاق خواب خود را خلوت و مرتب بچینید.

دکور اتاق خواب
مدل دکور اتاق خواب

پارامترهای مهم دکور اتاق خواب

زمانی که نوبت به دکوراسیون اتاق خواب می رسد، اگر چند پارامتر مهم را در نظر بگیرید، قطعا بهترین دیزاین و طراحی را خواهید داشت، مواردی از قبیل:

  • محل قرارگیری تختخواب

نحوه صحیح چیدمان اتاق خواب این گونه است که ابتدا تختخواب به عنوان اصلی ترین جزء سرویس خواب در محل مناسب قرار می گیرد و ما بقی وسایل، در کنار آن چیده می شوند. پاتختی، کمد، میز لوازم آرایش، پاف و آینه از جمله اجزای سرویس خواب هستند که می توانید تعداد آن را با توجه به فضایی که در اختیار دارید، کم و زیاد کنید.

  • رنگ دیوارها و سقف

انتخاب رنگ دیوار و سقف کاملا سلیقه ای است و بهتر است از رنگ هایی استفاده شود که حس آرامش بیشتری را به شما القا می کنند، مانند رنگ های خنثی، سفید یا کرم. برای دیوارها هم چنین می توان از کاغذ دیواری های طرح دار و رنگی نیز استفاده کرد که توصیه می شود تا حد امکان از طرح های ساده تر استفاده شود.

  • نورپردازی اتاق

اتاق خواب باید نور کافی داشته باشد که هر چه اتاق روشن تر باشد، حس گرمی و آرامش بیشتری ایجاد خواهد شد. در صورتی که اتاق نور طبیعی کافی نداشته باشد، می توانید از آباژور یا لوستر با نور مناسب استفاده کنید. در صورتی که اتاق خواب تان نور خوبی دارد، از چند گلدان کوچک استفاده کنید تا انرژی مثبت در فضا حاکم شود.

  • استفاده از آینه

در صورتی که فضای کافی در اتاق در اختیار دارید، می توانید از آینه قدی، رومیزی یا دیواری استفاده کنید که در اتاق های کوچک تر باعث می شود تا فضا بزرگ تر نشان داده شود. در هر صورت سعی کنید مکان مناسبی را برای قرار دادن آینه پیدا کنید.

  • استفاده از فرش

در ساخت و سازهای جدیدکه کف خانه ها از کاشی و سرامیک هستند، بهتر است که حتما از فرش یا قالیچه در اتاق استفاده شود که باید متناسب با ابعاد و اندازه اتاق و دکوراسیون کلی فضا باشد. حتی می توان از کفپوش های رنگی به خصوص در اتاق کودکان نیز استفاده کرد.

چه تختخوابی برای چه اتاق خوابی مناسب است ؟

به ابعاد اتاق خواب خود دقت کنید،تخت باید متناسب با فضای اتاق خواب انتخاب شده باشد .اگر اتاق خواب تان کوچک است از تخت های کوچک استفاده شود. تخت خواب های بزرگ برای اتاق های کوچک گزینه مناسبی نیست.

چیدمان مناسب با توجه به اندازه اتاق خواب

وقتی شما برای اتاق خواب فضای بزرگی را در اختیار داشته باشید ، دغدغه ی کمتری برای چیدمان دارید اما اگر اتاق خواب شما کوچک هم باشد می توانید با رعایت چند اصل کلی چیدمان مناسبی را انجام دهید. به این صورت که با توجه به متراژ اتاق خواب وسایل را انتخاب کنید؛ مثلا می توانید از تخت خواب ها و یا وسایل چندمنظوره استفاده کنید.

رنگ دکوراسیون اتاق خواب

برای اتاق خواب، رنگ ملایم و آرامش بخش توصیه می شود! چه اتاق خواب بزرگ باشد و چه کوچک، رنگهایی مثل سفید آبی بژ و … رنگ های آرامش بخشی هستند و هم باعث دلباز شدن اتاق می شوند .رنگ ست سرویس خواب هم باید با سایر لوازم هارمونی داشته باشد تا تلفیق اینها با هم یک فضای زیبا را به وجود بیاورد.

برای اتاق خواب مدرن چه نکات ها نکاتی را باید رعایت کرد ؟

درست است که تخت خواب راحت یکی از مهمترین وسایل یک سرویس خواب است ولی تختخواب تنها وسیله موجود در اتاق خواب نیست ، سایر وسایل ست تختخواب و شکل ظاهری آنها تاثیر زیادی در زیبایی اتاق خواب دارد ؛ در دکوراسیون اتاق خواب مدرن رنگ قالب معمولاً طیف رنگی سفید است شاید علت و هدف این امر ایجاد هر چه بیشتر آرامش باشد. البته باید توجه داشت که انتخاب رنگ یک امر سلیقه ای است و ممکن است دکوراسیونی سبک مدرن را نشان دهد اما از رنگ سفید در آن استفاده نشده باشد.

سبک اتاق خواب مدرن چگونه است ؟

اتاق خواب های مدرن سبک‌های طراحی بسیار متفاوت و گسترده‌ای دارند به همین خاطر انتخاب های شما در چیدمان و دکوراسیون و انتخاب ست سرویس خواب و … بی شمار است و صدها گزینه وجود دارد که شما با توجه به سلیقه خود اتاق خواب خود را به شکل مدرن طراحی و تزئین می کنید.

دکوراسیون اتاق خواب مدرن چگونه است ؟

اتاق خواب مدرن تلفیقی از رنگ های آرامش بخش، مبلمان امروزی ،سرویس خوابی کامل و جدید و … است که در عین زیبایی یک فضای آرام و راحت برای استراحت شما فراهم می سازند .در انتخاب وسایل و دکور و پرده ها و مبلمان و ست خواب این را در نظر داشته باشید که در یک اتاق خواب مدرن نباید زیاد از زرق و برق استفاده شود ،بهتر است طرح های ساده و شیک را در دکور انتخاب مدرن استفاده کنید

چه وسایلی برای دکور اتاق خواب مدرن و زیبا لازم است؟

در هنگام تهیه ی لوازم اتاق خواب ،در ابتدا به این نکته توجه کنید که چه چیزی لازم است!؟ مثلاً اگر مطالعه می‌کنید یک صندلی و قفسه کتاب می‌تواند برایتان ضروری باشد؛ یک آینه بزرگ در دکور یک اتاق خواب مدرن ضروری است.

سخن آخر

تخت خواب زیبا ،پاتختی های ست تخت و کمد و میز آرایش و همگی باید در سبک‌های جدید انتخاب شود را به طور کلی فضای زیبایی را فراهم کند .
بزرگ ترین وسیله در دکور اتاق خواب تخت خواب است که بیشترین تاثیر را در زیبای اتاق خواب دارد و پس هنگام دیزاین اتاق خواب ، حتما به دنبال خرید سرویس خواب زیبا باشید تا نتیجه ی دلخواه حاصل شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *