پاتختی اتاق کودک

در دنیای مدرن امروز، چیدمان اتاق خواب، بدون سرویس خواب قابل تصور نیست. از وسایل پرکاربرد و اجزای اصلی سرویس‌ها، پاتختی ها هنستند. منظور از پاتختی میزهای کوچک و کشویی هستند که در کنار تخت قرار می گیرند.شرکت آشو چوب در ادامه به بررسی بهترین مدل های پاتختی اتاق کودک و نکات مهم در زمان خرید آن ها می پردازند.

پایتختی ها و سرویس خواب

سرویس خواب، از اجزای مختلفی تشکیل شده که هرکدام کاربرد متفاوتی دارد و از زیبایی خاص خود، بهره‌مند هستند. سرویس خواب از آینه، تخت، میز آرایشی یا توالت، پاتختی،پاف، کمد و … تشکیل شده است. معمولاً کنار تخت، پا تختی نیز ارائه می شود. امروزه وجود این میز ها، یکی از ملزومات سرویس خواب و اتاق خواب می باشد. پاتختی ها میزهای کوچک هستند که در دو طرف تخت استفاده می شوند ؛ به همین دلیل، در اصطلاح پاتختی نامیده می شود. این میز ها، همانند میز های معمولی هستند با دو کشو یا دو محفظه.

پاتختی
مدل پاتختی

شکل و مدل

در سرویس خواب های اولیه، میزهای پاتختی به شکل کابینت های بدون کشو بودند، اما با گذشت زمان و به روز شدن دکور و چیدمان، مدلهای به روز تر و شیک تری از پاتختی ها به بازار آمد.

میز شناور

میز های شناور و یا شلف های دیواری، از گزینه‌های مناسب برای استفاده هستند. از محاسنی که اینگونه میزها دارند، این است که شما می توانید در هر ارتفاع و هر گوشه‌ای از تخت که می‌خواهید، این میزها را نصب کنید. این گونه میزها که به صورت شلف هستند، می تواند دارای یک کشو و یک قفسه و یا محفظه نیز باشد. از انواع دیگر پاتختی، می‌توان به مدل‌های: پایه بلند، دو طبقه،  یک کشو،  با یک کشو و یک قفسه، دو کشو، سه کشو،  متحرک و … نام برد.

انتخاب میز پاتختی برای اتاق خواب

در مرحله اول، باید تخت را به عنوان عنصر اصلی و نقطه کانونی اتاق خواب در نظر بگیرید. در مرحله بعد، باید تمام اجزا و وسایل اتاق خواب را با تخت ست کرد. با توجه به شکل و مدل تخت و سبک دکوراسیون اتاق خواب، میز پاتختی را هم انتخاب کنید. اگر تخت شما در سبک مدرن است، بهتر است میز پاتختی نیز اینگونه انتخاب شود و اگر دکور اتاق سنتی و تخت سلطنتی است، میز سلطنتی….

پاتختی اتاق کودک

پاتختی چه کاربردی دارد؟

می توان به جرات گفت پاتختی از مهمترین اجزای سرویس خواب است. پاتختی برای نگهداری تمام وسایلی که در شب به آنها نیاز دارید، مانند: آباژور ،چراغ مطالعه، ساعت، کتاب، آب، دارو، موبایل، تبلت و… مورد استفاده قرار می گیرد.این میزها علاوه بر اینکه زیبایی و جلوه تخت شما را دو چندان می کند، می‌تواند تا جایی برای مرتب کردن و جمع آوری لباسهای شما هم کاربرد داشته باشد. وسایلی را میتوانیم برای تزیین و قرار دادن روی آن استفاده کنیم، به عنوان مثال، می‌توان از چند مورد نام برد.۱_ آباژور ۲ساعت های رومیزی ۳ تلفن ۴_ قاب عکس ۵_گلدان گل و…

پاتختی اتاق کودک

پاتختی ها می توانند، یکی از وسایل جذاب و جمع و جور برای جمع کردن خرده ریزها و وسایل کودکان باشد. زمانی که شما برای تهیه یک تخت یک نفره برای فرزندتان می روید، در کنار این تخت یک پایتختی نیز همراه آن ارائه می شود، که شما می توانید آن را در کنار تخت قرار داده و روی آن یک آباژور به شکل عروسک یا شکل مورد علاقه کودک تان قرار دهید.سرویس خواب کودک، از آن دسته لوازم منزل می باشد که از اهمیت فراوانی برخوردار است، زیرا چیدمان اتاق کودک در روحیه ی او تاثیر مستقیمی دارد. والدین آگاه، هیچگاه این موضوع را دست کم نمی گیرند و پاتختی اتاق کودک نیز، یکی از لوازم اتاق خواب و سرویس خواب کودک می باشد که معمولاً هم طرح تخت است.

اتاق کودک چگونه باید باشد؟

صددرصد چیدمان اتاق کودک، باید نمای شادتری نسبت به سایر مکان های خانه داشته باشد. دیزاین اتاق، تاثیر مستقیمی بر روحیه ی فرزند شما خواهد داشت. پس نهایت دقت و سلیقه ی خود را در اتاق دلبندتان به کارببرید. اتاق کودک، شامل: سرویس خواب، کتابخانه، میز تحریر، فرش و پرده های زیبا و انواع اکسسوری مناسب سن کودکتان می باشد.

تخت خواب در سرویس خواب کودک

تخت خواب، یک وسیله ی مشترک در تمامی سرویس خوابها است. در سرویس خواب کودک نیز، عنصر اصلی تخت می باشد. تخت خواب کودک باید در محلی مناسب قرار بگیرد. همچنین باید از دوام و استحکام بالا و مناسب برخوردار باشد، تا امنیت لازم را در زمان خواب، برای کودکتان تامین کند.
از نکات مهمی که باید مورد توجه قرار بگیرد، راحتی تخت هاست. شما در درجه ی نخست، باید تختی را برای فرزند خود خریداری کنید که راحت باشد و خوابی خوب را برایش به دنبال داشته باشد.

پاتختی در سرویس خواب کودک

پاتختی، یکی از لوازم سرویس خواب است که همراه با تخت ارائه می شود. طرح و رنگ پاتختی ها، معمولاً همانند تخت خواب هاست و قرارگیری این دو کنار هم فضای زیبایی را به وجود می‌آورد. پاتختی برای سرویس خواب کودکان، چون تخت یک نفره دارد، معمولاً یک عدد است!
این وسیله در سرویس خواب، کاربردهای گوناگونی دارد. پاتختی می تواند محل قرارگیری چراغ‌ خواب،آب، کتاب‌ها و … برای کودکان باشد.

محل قرارگیری پاتختی در اتاق خواب

محل چیدمان و قرار دادن لوازم سرویس خواب، امری کاملا سلیقه‌ای است. اما به طور معمول، پاتختی در کنار تخت قرار می گیرد. زیرا پاتختی، جهت قراردادن لوازمی است که کودکانتان معمولاً شب ها به آنها احتیاج دارد. به همین دلیل بهترین مکان قرار دادن پاتختی کنار تخت می باشد.

چه لوازمی را می توان در پاتختی قرار داد؟

علاوه بر فضای بالای پاتختی، که گفتیم می‌توان آباژور و سایر لوازمی که کودک در زمان خواب به آنها احتیاج دارد، روی آن قرارداد،پاتختی ها دارای یک یا چند کشو نیز هستند!
در این کشو ها می توان لوازم گوناگونی را قرار داد‌. از لباسهای کودک گرفته تا کتاب‌ها، لوازم بازی و غیره….

کمد لباس در سرویس خواب کودکان

کودکان، لباس های گوناگون و متفاوتی دارند. اگر شما می خواهید که فضای اتاق فرزندتان همیشه مرتب باشد، باید حتماً یک کمد برای اتاق تهیه کنید، تا بتوان لباس‌ها را در آنها جایگذاری کرد. کمد هایی نیز برای استفاده ی کودکان تعبیه شده که جهت قرار دادن اسباب‌بازی‌ها، عروسک ها و سایر لوازم بازی آنهاست، که به ذخیره سازی فضا کمک زیادی میکند.

میز تحریر کودک و کتابخانه در اتاق خواب

معمولاً شرکت های تولید کننده سرویس خواب کودک، کتابخانه و میز تحریر را نیز ارائه می کنند. شرکت آشوچوب از شرکتهای تولید کننده سرویس خواب و میز تحریر و کتابخانه و سایر لوازم چوبی است. شما با مراجعه به سایت اشوچوب ، می توانید نمونه های گوناگون و زیبایی از سرویس خواب و میز تحریر و کتابخانه ها را مشاهده کنید.

سخن آخر

در خرید پاتختی و در کل سرویس خواب، به فضای اتاق کودک خود دقت کنید و با توجه به میزان فضایی که در اختیار دارید، به خرید سرویس خواب و لوازم جانبی آن بپردازید. شرکت اشو از تولیدکنندگان موفق در عرصه ی سرویس خواب کودک میباشد. اگر قصد خرید سرویس خواب و سایر لوازم جانبی آن و حتی کتابخانه و میز تحریر را دارید، دیدن نمونه های شرکت آشو خالی از لطف نمی باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *