نکات طراحی اتاق کودک 3436

نکات طراحی اتاق کودک

چه نکاتی باید در طراحی و چیدمان اتاق کودک در نظر گرفته شود؟ بسیاری از ویژگی های زیبایی همچون تخیل، خلاقیت و بیان، که در کودکان وجود دارد، همگی می توانند هنگام تزئین اتاق کودک به طرز مفیدی مورد استفاده قرار بگیرند، اگر تصمیم دارید اتاق را به صورت ماندگار طراحی کنید، باید نگاه خود را به آینده معطوف کنید. اتاق خواب کودک نیاز به اهداف مختلفی دارد، اتاق بازی، اتاق مطالعه و… اما مهمترین نقش آن فراهم کردن مکانی راحت و ایمن برای کودک است. بودجه یا محدودیت مکانی شما هرچه باشد، در ادامه نکات طراحی اتاق کودک برای طراحی و تزئین فضای ماندگار بیان شده است.

نکات طراحی اتاق کودک
دیوارها

برای طرحی با قدرت ماندگار، رنگ خنثی را برای دیوارها انتخاب کنید که به عنوان یک بوم سفید برای اشیا دکوری و سلیقه های ساکن اتاق که به سرعت تغییر می کنند، عمل کند.

توجه به کشو، کمد و فضای ذخیره سازی

کلید هر اتاق خواب کاملا مرتب، فضای کافی برای ذخیره سازی است این مورد، در فضای اتاق کودک از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. از هر نوع فضایی که استفاده می کنید ، سعی کنید ترکیبی کامل از شکل، عملکرد و مهمتر از همه یک مقدار سرگرمی باشد.

انتخاب سرویس خواب

سرویس خواب یک عنصر اصلی در اتاق است، پس بهتر است به این نکته توجه داشته باشید، سعی کنید سرویس خوابی را انتخاب کنید که علاوه بر طراحی زیبا و شیک، نیاز فرزند شما را نیز برآورده سازد.

استفاده از ملحفه های رنگی

هنر، یک روش عالی برای ایجاد علاقه بصری به یک اتاق خواب است و می تواند ابزاری مفید در هنگام تعیین یک طرح رنگی باشد، پرشهای رنگ را می توان در ملحفه های تخت و وسایل نرم منعکس کرد و به یکپارچه سازی فضا کمک کرد.

استفاده از وسایل دکوری و لوازم جانبی

اگر دیوارهای خود را ساده نگه می دارید، برچسب های کارتونی و آویز های دیوار می توانند یک پس زمینه ساده را ایجاد کنند.

نور پردازی مناسب

اهمیت نور پردازی را هنگام تزئین اتاق خواب کودک، هرگز نباید نادیده گرفت. شما می توانید از نور پردازی متناسب با سن کودک خود استفاده کنید، همچنین استفاده از چراغ خواب های فانتزی که با سرویس خواب همخوانی داشته باشد، ایده خوبی است.

مبلمان نرم

فرش، پرده، کوسن و ملافه های تخت همه این فرصت ها را، برای معرفی الگو، رنگ و بافت اتاق خواب کودک شما به روشی نسبتاً ارزان فراهم می کنند. ملحفه های تختخواب با رنگ و طرح متضاد، عناصری از سرگرمی را بشارت می دهد.

لوازم اتاق خواب کودک

سال های اول نوزاد زمان شکل گیری شخصیت کودک است و بایدتمام وسایل تزیینی نوزاد بادقت بیشتری انتخاب شود وسایل اتاق نوزاد شامل پرده اتاق، رنگ اتاق نوزاد، فرش اتاق، کمد، تخت، و استیکر اتاق کودک و… میشود که در روحیات نوزاد تاثیر میگذارد. دکوراسیون اتاق نوزاد باید هرچندوقت یکبار عوض شود. تمام وسایل اتاق کودک جدا از اینکه باید ایمن و درجه یک باشد هم زمان با رشد کودک وسایل نیز باید تغییر کنند و وسایل متناسب با سن کودک خریده و چیده شود. برای اتاق کودک از رنگ های آبی روشن، سبز روشن، زرد، بنفش، صورتی و… رنگ های شاد دیگر استفاده کنید.

در دکوراسیون اتاق کودک به چه نکاتی باید توجه داشت؟

فضای روی زمین کامل فرش یا موکت کنید و جای خالی باقی نگذارید.

باتوجه به انرژی رنگ ها، رنگ اتاق کودک راانتخاب کنید.

کودکان علاقه به خانه پارچه ای کنار اتاق دارند.

کمی نور مخفی خفیف در اتاق کودک بگذارید.

کتابخانه ای از کتاب های کودک و رنگی برایشان فراهم کنید.

از صندلی مخصوص شیردادن کودک استفاده کنید.

پوششی رو دیوار فراهم کنید که کودکتان برروی آن نقاشی بکشد بدون هیچ محدودیتی.

با سلیقه کودک وسایل اتاقش را تغییر دهید.

چراغ مطالعه ای در بالای تخت جایی ک کودک دسترسی به لامپ آن نداشته باشد برای خواندن کتاب هایش و نقاشی قرار دهید.

تختی انتخاب کنید که قابلیت تغییر سایز داشته باشد تا نوزادتان رشد کرد نیاز به تخت جدید نداشته باشید.

به وسایل اسباب بازی کودکتان توجه داشته باشید، در مورد دخترها عروسک هایی که قابلیت لباس عوض کردن و دکمه دار هستند بگیرید تا تمرینی برای انگشتان ظریف و کوچک نوزادتان باشد.

از قفسه هایی با ارتفاع مختلف استفاده کنید که کودکتان بتواند به راحتی هر وسیله ای را خواست پیدا کند‌.

جای خاص و صندلی نیمکت دار در جایی کنار کتابخانه کوچکش قرار دهید و کوسن هم برای استراحت کودک بگذارید.

کتابخانه دیواری را جایی نصب کنید که بدون کمک شما بتواند هرکتابی خواست انتخاب کند و بردارد.

دختربچه ها علاقه زیادی به لباس عوض کردن و خودشان را در قالب شخصیت های مختلف میبینند که در کنار کمد کودکتان جایی برای لباس عوض کردن قرار دهید و از رخت آویز و اینه و گیره و…هم استفاده کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *